امور کنسولی

بسمه تعالی

روادید الکترونیکی

با عنایت به راه اندازی روادید الکترونیک در بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم از تاریخ 02/05/1396 کلیه متقاضیان درخواست روادید ابتدا باید در سامانه روادید الکترونیکی به نشانی http://e_visa.mfa.ir/en نسبت به ثبت نام و دریافت کد رهگیری اقدام نمایند و سپس با همراه داشتن اصل گذرنامه، بیمه مسافرتی، بلیط مسافرت به بخش کنسولی مراجعه نمایند.

مدارک مورد نیاز

برای تکمیل و ثبت درخواست الکترونیکی روادید مدارک زیر مورد نیاز خواهد بود.

  1. برنامه سفر
  2. رزومه علمی، کاری و یا حرفه ای
  3. اسکن عکس پرسنلی با حجم کمتر از 500 کیلو بایت
  4. اسکن صفحه اول گذرنامه با حجم کمتر از 500 کیلو بایت

اطلاعات دیگر: برخی از درخواست کنندگان بر حسب نوع روادید درخواستی لازم است مدارک دیگری را جهت تکمیل درخواست فراهم نمایند

برای تکمیل فرم تقاضای روادید الکترونیکی جمهوری اسلامی ایران به موارد زیر توجه بفرمایید:

  1. هنگامی که شما مدارک مورد نیاز را با توجه به نوع روادید درخواستی آماده نمودید و اطلاعات لازم را جهت تکمیل پرسشنامه درخواست روادید ثبت نمودید بر روی دکمه ثبت درخواست روادید کلیک نمایید.
  2. در صورت اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده بر روی دکمه تایید کلیک نمایید. با کلیک بر روی دکمه تایید، شما به صفحه تایید نشانی پست الکترونیکی هدایت خواهید شد. همزمان ایمیلی شامل کد تایید برای شما ارسال خواهد شد.
  3. در هنگام مراجعه به نمایندگی برای بررسی وضعیت درخواست خود به کد رهگیری نیاز خواهید داشت در حفظ این کد کوشا باشید.

ثبت الکترونیکی درخواست روادید اولین مرحله از فرایند دریافت روادید می باشد. برخی از درخواست کنندگان برای دریافت روادید باید در یک جلسه مصاحبه حضوری شرکت نمایند. فرایند بررسی درخواست حداکثر ۱۰ روز کاری طول خواهد کشید. بدیهی است موافقت و یا عدم موافقت با درخواست روادید، ایمیلی شامل اطلاعات مربوط به وضعیت درخواست به نشانی پست الکترونیکی شما ارسال خواهد شد. در صورت عدم تغییر در وضعیت درخواست به این نمایندگی مراجعه نمایید.

 

بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران- رم

http://e_visa.mfa.ir/fa/