امروز دوشنبه  ۱۱ تير ۱۴۰۳

۱۴۰۱/۰۹/۰۱- ۱۲:۳۱ - مشاهده: ۳۵۰

جوابیه سفارت به اکاذیب روزنامه کوریره دلاسرا

لینک ایتالیایی مقاله سفارت https://ilfarosulmondo.it/iran-risponde-al-corriere-della-sera/

جوابیه سفارت به اکاذیب روزنامه کوریره دلاسرا

ایران، کشور حامی‌کودکان

سردبیر محترم روزنامه کوریره دلاسرا

مقاله ای در آن رسانه با عنوان ایران، خشونت رژیم علیه کودکان توسط گرتا پریویترا،

https://www.corriere.it/esteri/22_novembre_15/iran-regime-contro-minorenni-111b79fa-64ca-11ed-afef-649581263307.shtml

 منتشر گردید که تماما مبتنی بر اخبار و آمارهای کذب بوده و مطالب مطروحه مورد اعتراض این سفارت می‌باشد. لذا باتوجه به قانون رسانه‌های ایتالیا، درخواست دارد این جوابیه در پاسخ به مطلب کذب مذکور، منتشر شود.

جوانان ایرانی مهمترین نقش را در ایران در سازندگی کشور پس از جنگ تحمیلی بر عهده داشته و علیرغم تهدیدات و تحریم های سنگین امریکا و غرب، توانستند در بسیاری از زمینه‌ها کشور  را به خودکفایی رسانده و هم اکنون شهرت علمی و فنآوری ایران را در جهان  جزء ده کشور برتر مطرح نمایند.

بیش از نیمی از جمعیت ایران را جوانان تشکیل می دهند که بالغ بر 16 میلیون دانش آموز ودانشجو در حال تحصیل بوده و موتور محرکه توسعه اقتصادی و اجتماعی ایران می‌باشند.

جوانان نسل Z در ایران هم اکنون پیشگامان علم و فنآوری بوده و با قدرت علمی خود توانسته اند افتخارات زیادی بیافرینند و دانشمندان آتی کشور باشند. بر خلاف تصوری که متاسفانه در اغتشاشات اخیر در رسانه‌های خارجی خصوصا ایتالیایی مطرح گردید، قشر درگیر در این اغتشاشات کمتر از نیم درصد از جمعیت 85 میلیونی ایران بود که متاسفانه بسیاری از آنها با تحریک بیگانگان و صرف میلیون‌ها دلار توسط سرویس های امنیتی معاند و کشورهای ضد ایران تحت تاثیر رسانه‌های مجازی و اخبار دروغ قرار گرفتند.  مزدوران و جاسوسان خارجی نیز در پرتو منابع عظیم مالی و تسلیحاتی دشمنان ایران خصوصا امریکا و رژیم صیهونیستی، طرح های عظیم خرابکاری را درنظر داشتند که متاسفانه یک  مورد آن حادثه تروریستی مرقد مطهر شاه چراغ شیراز بود.(تاکنون هزاران  قبضه انواع اسلحه  و ده‌ها هزار فشنگ جنگی کشف و ضبط شده است) . کاش کودکانی که در حادثه تروریستی در مرقد شاه جراغ شهید شدند، مورد توجه آن روزنامه نیز قرار می‌گرفت. بدیهی است انتظار می رود نویسنده محترم آن روزنامه فرقی بین این کودکان و کودک خیالی کشته شده در مقاله خود را نبیند.

 بر طبق آمار رسمی‌کل آمار تلفات مردمی در اغتشاشات اخیر کمتر از 40 نفر بود که اغلب آنها نیز توسط گلوله‌های جنگی  غیر سازمانی نیروهای مسلح ایران ؛ افراد جاسوس که در بین تظاهرکنندگان نفوذ کرده بودند کشته شدند. کلیه مامورین نظامی و انتظامی در راستای مقابله با شورشها صرفا از گلوله‌های غیرجنگی غیر مهلک استفاده کردند. متقابلا شاهد بودیم قریب با 45نفر از پرسنل خدوم نیروی‌های نظامی و انتظامی در این اغتشاشات توسط خرابکاران به شهادت رسیدند.  لذا چنانچه کودکی نیز در این درگیریها شهید شده باشد، بر اثر تیراندازی این خرابکاران بوده است نه نیروهای نظامی ایرانی.

نیروهای نظامی یا انتظامی ایران هیچگاه به داخل مدارس یادانشگاه‌ها هجومی نداشته و کلیه اخبار مربوطه تکذیب می‌شود.  ذکر اسامی‌برخی  کودکان کشته شده نیز در مقاله مذکور، غیر مستند بوده و تلویزیون جمهوری اسلامی ایران با بسیاری از آنها مصاحبه داشته و کذب بودن این اخبار محرز می‌باشد. چنانچه شواهدی برای این قتلها وجود داشته باشد، همانگونه که رئیس محترم قوه قضائیه در چندین نوبت بر این امر تاکید کردند(مانند چند پرونده در حال بررسی) قابل بررسی در مراجع قضایی ایران می‌باشد. 

عمده منابع خبری در خصوص  کشته شدگان یا دستگیر شدگان در رسانه‌های ایتالیا، موسسه ضد ایرانی هنگام (وابسته به گروهک تروریستی کوموله کردستان) ، موسسه حقوق بشر ایتالیا (وابسته با سازمان تروریستی مجاهدین خلق که 17 هزار نفر از مردم ایران را ترور نموده) بی بی سی فارسی (سازمان خبر پراکنی انگلیسی با رویکرد ضد ایرانی) صدای امریکا (با عناد مستقیم  رژیم امریکا) و سایر رسانه‌های ضد ایرانی می‌باشد. ایران بارها اعلام کرده است آمادگی بررسی اتهامات و موارد ادعایی  نقض حقوق بشر را دارد. 

در خاتمه یادآور می‌شود، جمهوری اسلامی ایران متکی بر آحاد مردم خصوصا جوانان شکل گرفته و روند توسعه خود را علیرغم تحریم ها و فشارهای امریکا و غرب با استفاده از ظرفیت علمی و  فنی نسل جوان خود به پیش خواهد برد.

 

https://ilfarosulmondo.it/iran-risponde-al-corriere-della-sera/

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما