امروز دوشنبه  ۱۱ تير ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۰۱/۲۹- ۱۰:۳۷ - مشاهده: ۲۰۵

قابل توجه دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در رشته‌های مرتبط با علوم پزشکی

.

« اطلاعیه»

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با در نظر گرفتن سه نظام رتبه بندی معتبر بین المللی TIME ، QS و SHANGHAI به صورت موضوعی و همچنین عملکرد دانشگاه، لیست دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تائید وزارت بهداشت در رشته‌های مرتبط با علوم پزشکی از سال تحصیلی 2024 2023 بصورت سه سالانه اعلام می‌گردد.

لازم بذکر است از سال تحصیلی 2022 2021، زمان شروع به تحصیل در دوره اصلی، ملاک مورد تایید بودن دانشگاه مطابق با لیست دانشگاه‌های مورد تائید اعلام وزارت بهداشت میباشد. معیار مورد تایید بودن بر اساس شروع به تحصیل، تاریخ ویزای معتبر، تاریخ خروج از کشور و تاریخ  حضور و شرکت در کلاسهای دوره اصلی، مطابق با برنامه سال تحصیلی دانشگاه مربوطه میباشد.

          از سوی دیگر، شورایعالی ارزشیابی مدارک تحصیلی دانش آموختگان خارج از کشور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تنها مرجع تصمیم گیرنده در خصوص ارزشیابی مدارک تحصیلی دانش آموختگان خارج از کشور میباشد.

          یادآوری می نماید، از سال تحصیلی 2018 2017 تحت هیچ شرایطی امکان ارزشیابی مدارک دانش آموختگان از دانشگاه‌های خارج از لیست تائید وزارت بهداشت(دانشگاه غیر تائید) وجود ندارد، لیکن با مساعدت شورایعالی ارزشیابی از سال تحصیلی 2018 2017 تا سال تحصیلی 2024- 2023 صرفاً امکان ارزشیابی مدارک دانش آموختگانی که بیش از نصف دوره را در دانشگاه مورد تائید تحصیل کرده و از دانشگاه مورد تائید دانش آموخته شده اند، میسر میباشد.

          شایان ذکر است بر اساس مصوبه شورایعالی ارزشیابی مدارک تحصیلی خارج از کشور از ورودی‌های سال تحصیلی 2024- 2023 و بعد از آن، کل مدت تحصیل بایستی در دانشگاه مورد تائید بوده و امکان ارزشیابی مدارک دانش آموختگانی که قسمتی از دوره را در دانشگاه غیر تائید گذرانده اند، تحت هیچ شرایطی میسر نمی‌باشد. لذا در صورت تحصیل افراد در دانشگاه غیر تائید، امکان ارزشیابی مدرک تحت هیچ شرایطی میسر نخواهد بود.

سفارت جمهوری اسلامی ایران - رم

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما