امروز دوشنبه  ۱۱ تير ۱۴۰۳

۱۴۰۱/۰۹/۲۵- ۱۳:۲۳ - مشاهده: ۳۴۸

توصیه‌های مسافرتی

.

بسمه تعالی

قابل توجه ایرانیان عزیز و دانشجویان  گرامی مقیم ایتالیا

          هموطنان عزیز ایرانی و دانشجویان گرامی‌که قصد عزیمت به میهن اسلامی و یا کشورهای خارج از اتحادیه اروپا و حوزه شنگن را دارند، خواهشمند است، به هنگام بازگشت به کشور محل اقامت (ایتالیا) به نکات ذیل توجه فرمایند:  

1 - همراه داشتن و ارائه کارت اقامت معتبر ایتالیا جهت صدور کارت پرواز از سوی شرکت های هواپیمایی مربوطه ( بویژه ایرانی) الزامی می‌باشد.

2 - در صورت نداشتن کارت اقامت ایتالیا، سوار نمودن مسافرین منوط به اخذ تاییدیه یا صدور روادید از سفارت کشور ایتالیا در تهران و یا سپردن وجه تضمینی نزد شرکت های هواپیمایی (بویژه ایران ایر) میباشد.

3 - هموطنان و دانشجویان عزیز ایرانی که نسبت به تمدید اقامت نزد مراجع ذیربط در ایتالیا اقدام و رسید مربوطه ( ریچه بوتا ) را دریافت نموده و کارت اقامت منقضی شده ( تا صدور کارت جدید ) را هم بهمراه دارند ، مشکلی از جهت مسافرت نخواهند داشت.

4- به هموطنان عزیز و دانشجویان گرامی‌که فقط با در دست داشتن رسید ریچه بوتا، قصد عزیمت به خارج از ایتالیا و میهن اسلامی را دارند، بهنگام مراجعت به ایتالیا با مشکل جدی مواجه خواهند شد، لذا توصیه می‌شود به جهت کسب اطلاعات بیشتر و قبل از هر گونه اقدام جهت خروج از کشور محل اقامت، مراتب را از مراجع ذیربط در ایتالیا و شرکت هواپیمایی مورد نظر استفسار نمایند.

 

 

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما