امروز چهارشنبه  ۲۵ مهر ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۰۷/۱۷- ۱۲:۰۸ - مشاهده: ۵۹

مصاحبه سفیر محترم با شبکه تلویزیونی Rai1

.

 

پرسش: تنش زیاد است. اسرائیل قول داده که به حمله اخیر ایران به اسرائیل پاسخ دهد. چه اتفاقی خواهد افتاد.

 پاسخ: آنچه که ما انجام دادیم کاملاً براساس اصل بین المللی «دفاع مشروع» صورت گرفت. همانطور که مقامات سیاسی و نظامی ایران هم اشاره کردند، هر اقدام نظامی دیگر رژیم اسرائیل قطعاً پاسخ متناسب آن را از سوی ایران دریافت خواهد کرد. قطعا اقدام جنگی رژیم اسرائیل سطح تنش را بالا خواهد برد و این به نفع هیچکس نیست.؛

 

پرسش: راهی برای جلوگیری از گسترش تنش وجود دارد؟

پاسخ: ما از ابتدای بحران  برای توقف و جلوگیری از تشدید بحران تمام تلاش خود را کردیم و همچنان هم به عنوان عضو متعهد جامعه بین المللی متعهد به این اصل هستیم. پاسخ من به سوال شما، مثبت است: بله و آن اینکه کشورهای غربی در راس آن آمریکا دست از سکوت خود در برابر رژیم اسرائیل برداشته  و از حمایت اطلاعاتی و تسلیحاتی در تقویت ماشین جنگی آن خودداری کنند و بر اساس موازین حقوقی بین المللی (اگر وجود دارد) مقامات این رژیم را در برابر جنایات خود پاسخگو کنند؛

 

پرسش: امروز سالگرد حمله حماس به افراد بیگناه در اسرائیل که منجر به بروز جنگ شد میباشد. آیا شما محکوم میکنید؟

پاسخ: بیش از دو میلیون نفر در غزه که بیش از 15 سال در یک زندان سرباز بدون هیچ امکانات حداقلی زندگی بسر میبرند و هیچ اقدامی از کشورها نمیبینند و هر روز شاهد مردن عزیزان خودشان هستند چه باید بکنند.  لذا چاره ای برای اقدام که یک اقدام مشروع برای دفاع حقوق خود که ریشه آن به بیش از 70 سال اشتغال سرزمین آبا و اجدادی ملت فلسطین و نادیده انگاشتن حقوق آنها باز می‌گردد نمیگذارد.

 

پرسش: اسرائیل ادعا میکند که باید ایران را شکست داد چون ایران میخواهد اسرائیل از روی زمین محو شود. چگونه صلح میتواند برقرار شود زمانیکه کشوری میخواهد کشور دیگری را نابود کند.؟

 

پاسخ: اگر ادعا دارد به ادعایش عمل کند. صلح زمانی خواهد بود که اشغالگر، جنایتکار و غاصب وجود نداشته باشد. اگر کشورهای غربی سیاست استانداردهای دوگانه را در قبال مسئولیت جهانی خود کنار گذراند آن موقع میتوان از صلح صحبت کرد. اتفاقا ما این ادعا را داریم که رژیم اسرائیل از استقرار جمهوری اسلامی ایران قصد نابودی ما را داشته و دارد. شما اگر به اقدامات ترور، خرابکاری و ایجاد آشوب در داخل ایران، تشکیل داعش و ... را مرور کنید متوجه میشوید که این رژیم صهیونیستی است که با ایران سرجنگ دارد.

 

پرسش: آیا ایتالیا می‌تواند در ایجاد صلح تسهیل کند؟

 پاسخ: کشور ایتالیا کشور مهمی است . اما آنچه در طول یکسال گذشته ما شاهد بودیم خیلی امیدوار نیستم.

 

https://www.rainews.it/notiziari/tg1/video/2024/10/Tg1-ore-2000-del-07102024-320149d0-eb80-4382-9e5c-afae36c4d6d4.html

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما