امروز دوشنبه  ۱۱ تير ۱۴۰۳

۱۴۰۲/۰۴/۲۱- ۱۰:۰۷ - مشاهده: ۵۷۱

قابل توجه دانشجویان ( وزارت علوم ،تحقیقات وفناوری ) ایرانی مقیم ایتالیا

.

 

بسمه تعالی

       بنا بر اعلام سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حجم درخواست ها برای ارائه تسهیلات دانشجویی از طریق سامانه میخک، روند صعودی داشته و آن سازمان موظف به تطبیق و بررسی پرونده‌های تحصیلی می‌باشد، خواهشمند است ضمن مطالعه دقیق مقررات و دستورالعمل های ارسالی امور دانشجویی، موارد مطروحه زیر را مد نظر قرار داده و به نحو مقتضی به اطلاع دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور در گروه غیر پزشکی رسانده شود:

1-  برای دریافت نامه ورود به غیبت، در صورت فراغت، انصراف و یا اخراج از تحصیل باید نسبت به بارگذاری مدارک لازم در سامانه میخک اقدام تا با تائید در سامانه میخک، آن مدارک برای سازمان امور دانشجویان قابل بررسی شود.

2- دانشجویانی که قصد دارند از مهر اجازه خروج ویژه مشمولین استفاده کنند، پس از تایید مدارک برابر بند فوق و پس از طی مهلت قانونی تعیین تکلیف وضعیت مشمولیت، ضروری است خانواده دانشجویان برای دریافت نامه اعلام وضعیت مشمول، به سازمان امور دانشجویان تا پس از مکاتبه با سازمان وظیفه عمومی و دریافت نامه اعلام غیبت و ضبط وثیقه از سازمان وطیفه عمومی و اعلام آن به نمایندگی شرایط بهره مندی از مهر اجازه خروج ویژه مشمولین غایب فراهم شود.

3- آن سازمان در صورت استعلام پرونده‌های تحصیلی در سامانه میخک توسط نمانیدگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور ظرف چند روز نظر نهایی را اعمال و نتیجه آن، اعم از تائید یا رد پرونده‌های تحصیلی، از طریق پست الکترونیک به دانشجویان اطلاع رسانی می‌شود. بنا بر این دلیلی برای مراجعه حضوری به سازمان امور دانشجویان وجود ندارد. خواهشمند است از ارجاع خانواده‌ها برای مراجعه حضوری به منظور تسریع در روند پاسخگویی، جدا خودداری شود.

                                                                                                                                                                                      

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما